زیلوکس

فروشگاه اینترنتی کالای خواب زیلوکس

زیلوکس

فروشگاه اینترنتی کالای خواب زیلوکس

فروشگاه زیلوکس

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی سیستم کامپیوتری خود را می‌خرید، همه چیز عالی است؛ سیستم شما سرعت بالایی دارد و نصب نرم افزارها بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شوند و اجرای برنامه ها به سرعت انجام می‌گیرد. اما با گذشت زمان و پیر شدن سیستم، نصب برنامه های جدید و همچنین به روز رسانی آنها مشکل و فضای ذخیره سازی شما نیز محدود می‌شود. اکنون این سوال پیش می‌آید که ارتقا کامپیوتر و یا خرید سیستم جدید، کدام یک بهتر است. در ادامه مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد و مزیت های ارتقای کامپیوتر و همچنین معایب آن را بیان خواهیم کرد.

البته قبل از آن باید به این نکته اشاره شود که اگر با اضافه کردن قطعات جدید به سیستم، سرعت و همچنین فضای ذخیره سازی مد نظر شما تحقق پیدا کند، بسیاری از هزینه های شما کاهش پیدا خواهد کرد.

همه اجزا کامپیوتر را می‌توان ارتقا داد؟

معمولا وقتی صحبت از ارتقای سیستم کامپیوتر می‌شود، منظور ارتقای حافظه و همچنین درایوهای ذخیره سازی است، چون ارتقای آنها بسیار آسان است. با وجود اینکه ارتقای قطعات دیگر پیچیدگی و وابستگی بیشتری دارد، اما به طور کلی می‌توان CPU، Video Card، فن ها و مادربرد را نیز ارتقا داد.

مزیت های ارتقا کامپیوتر

ارتقا کامپیوتر یا خرید یک کامپیوتر جدید مثل لپ تاپ
مزیت های ارتقا کامپیوتر

 

مزیت های ارتقا کامپیوتر در ادامه آمده است، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که باید با ارتقا سیستم، به عملکردی که نیاز داریم دست پیدا کنیم در غیر اینصورت بهتر است که یک سیستم جدید را جایگزین کنیم.

  • افزایش عملکرد

وقتی قطعات جدیدتری اضافه می‌کنید، باعث می‌شود که سیستم شما با سرعت بیشتر حجم کارها را انجام دهد.

  • افزایش حافظه

به عنوان مثال، وقتی Hard Drive بزرگتری را به سیستم اضافه کنید باعث می‌شود که فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید و برنامه ها و همچنین دستورات شما با سرعت بیشتری و بدون تاخیر اجرا شوند.

  • ارتقا سیستم برای استفاده از یک برنامه خاص

ممکن است برای اجرای یک برنامه خاص و یا یک بازی نیاز به شرایط سخت افزاری خاصی باشد که با ارتقا کامپیوتر به آنها دست خواهید یافت.

معایب ارتقا کامپیوتر

مانند هر کاری، ارتقا کامپیوتر، معایبی دارد. گرچه مزایای آن بسیار بیشتر از معایبی است که در زیر آمده اند.

  • آسیب رساندن به قطعات سخت افزاری

اگر در هنگام جایگزینی قطعات جدید، اصول ایمنی رعایت نشوند، ممکن است قطعه جدیدی که خریداری کرده اید آسیب ببیند و یا اینکه به قطعات دیگر صدمه وارد شود.

  • نصب مجدد برنامه ها و نرم افزارها

وقتی اقدام به ارتقا قطعاتی مانند hard drive یا مادربرد می‌نمایید، ممکن است لازم باشد، نرم افزارهای خود را مجدد نصب کنید و یا اینکه برای انتقال داده های خود از منبع دیگر کار بیشتری انجام دهید.

ارتقا رم کامپیوتر

ارتقا رم کامپیوتر
ارتقا رم کامپیوتر

 

ارتقا رم کامپیوتر، از ساده ترین کارهایی است که می‌توانید برای سیستم خود انجام دهید. اگر احساس می‌کنید که هنگام جابجایی فایل های بزرگ، سیستم شما بسیار کند عمل می‌کند و یا اینکه مرورگر شما تب های جدید را به سرعت باز نمی‌کند، پس باید نسبت به ارتقا رم سیستم خود اقدام نمایید.

این کار معمولا به دو روش انجام می‌گیرد؛ هم می‌توانید قطعه جدید را به رم قدیمی اضافه کنید و یا اینکه می‌توانید RAM قوی تری خریداری نمایید و آن را جایگزین کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است، گرچه ارتقا RAM بسیار آسان است، اما سیستم شما فقط با چند نوع از حافظه ها سازگار است. و این یعنی اینکه قبل از اقدام به ارتقا کامپیوتر حتما باید دفترچه راهنمای سیستم خود را بخوانید و بدانید که کدام RAM می‌تواند در سیستم شما قرار بگیرد. در ضمن می‌توانید از ابزار System Scanner برای تعیین قطعه سخت افزاری سازگار با سیستم خود استفاده کنید.

پس از ارتقا رم کامپیوتر، اکنون سیستم شما سرعت بالاتری دارد و انتقال فایل های بزرگ و همچنین باز کردن تب های جدید در مرورگر به سرعت و بدون کندی انجام می‌گیرد.

ارتقا هارد کامپیوتر

ارتقا هارد کامپیوتر
ارتقا هارد کامپیوتر

 اگر وضعیت درایوهای شما به قرمز تبدیل شده است و برای ذخیره سازی فیلم و عکس و یا موسیقی های مورد علاقه خود به فضای بیشتری نیاز دارید، باید به فکر ارتقا هارد کامپیوتر باشید.

اگر سیستم شما از هارد دیسک یا به اصطلاح hard drive استفاده می‌کند بهتر است که آن را با درایو حالت جامد یا به اصطلاح solid state drive که به اختصار SSD نوشته می‌شود جایگزین کنید. مزیتی که درایوهای SSD دارند این است که دسترسی به اطلاعات با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و همچنین به دلیل فناوری ساخت و شکل کلی ذخیره سازی اطلاعات، این شکل از درایوها بر خلاف hard drive، مشکلی با data fragmentation ندارند. در ضمن با پیشرفت فناوری، امکان ذخیره سازی بیشتر اطلاعات و همچنین سرعت خواندن و نوشتن در آنها بسیار سریعتر است.

اما به طور کلی برای ارتقا هارد خود باید ابتدا با استفاده از ابزار مناسب مانند System Scanner، درایوهای سازگار با سیستم خود را شناسایی کنید و سپس اقدام به جایگزینی آن نمایید. در ضمن برای انتقال فایل های خود از هارد قدیمی می‌‌توانید از نرم افزارهای شبیه سازی استفاده کنید و بدون دردسر اطلاعات خود را جابجا کنید.

با این کار سرعت سیستم شما به دلیل دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر برنامه ها را با سرعت بیشتری اجرا می‌کند. علاوه بر آن فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار شما قرار دارد.

ارتقا سی پی یو کامپیوتر

ارتقا CPU کامپیوتر
ارتقا CPU کامپیوتر

 

ارتقا سی پی یو کامپیوتر، در صورتی که ابزار مناسب و همچنین اطلاعات مورد نیاز را در اختیار داشته باشید، چنان هم کار سختی نیست.

ابتدا باید مشخص کنید که کدام CPU با سیستم شما سازگار است. برای این کار می‌توانید از ابزار CPU-Upgrade استفاده کنید و با جستجوی مادربرد خود اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پس از خرید CPU، اگر اطلاعات شما بسیار حیاتی هستند بهتر است که از آنها Backup تهیه کنید؛ گرچه ارتقا CPU به هیچ وجه نمی تواند بر روی هارد دیسک تأثیر بگذارد، اما ممکن است در حین جایگزینی مشکلی برای سیستم به وجود بیایید که سلامت اطلاعات شما را تهدید کند . در ضمن پیشنهاد می‌شود که BIOS سیستم خود را آپدیت کنید، چون ممکن است بر عواملی مانند سازگاری ولتاژ و سخت افزار تاثیر بگذارد.

برای مشاهده دستورالعمل کامل جایگزینی CPU به اینجا مراجعه کنید.

به عنوان نکته پایانی باید به این مسئله اشاره کرد که در صورت تمایل برای ارتقا مادربرد کامپیوتر و یا CPU و کارت صدا، ابتدا از قیمت سیستم های جدید و یا دست دوم که مناسب شرایط کاری شما هستند اطلاعات بیشتری کسب کنید.\

منابع:

  1. https://www.crucial.com
  2. https://www.computerhope.com
  3. https://www.tomsguide.com
  • امیر پیش یار
  • ۰
  • ۰

سیستم های کامپیوتری برای کار کردن به انرژی برق یا به اصطلاح منبع تغذیه نیاز دارند. نه فقط سیستم های کامپیوتری، بلکه منبع تغذیه از ویژگی مشترک کلیه سیستم های الکترونیکی است. در ادامه این مقاله به این سوال که پاور کامپیوتر چیست پاسخ خواهیم داد و درباره انواع و مشخصات آن و سایر ویژگی های دیگر، اطلاعات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

پاور کامپیوتر چیست؟ تقریبا همه با جواب آن آشنا هستیم؛ پاور کامپیوتر به منبع تغذیه یا واحد منبع تغذیه(power supply unit)، از اجزای مهم در کیس کامپیوترهای رومیزی گفته می شود. منبع تغذیه یکی از قطعات سخت افزار است که به منظور تامین برق برای تمام قطعات دیگر در کامپیوتر گنجانده می‌شود. به عبارت دیگر کاری که پاور کامپیوتر انجام می‌دهد این است که جریان متناوب برق شهری را به یک جریان مستقیم و بر اساس مشخصات خود تبدیل می‌کند.

آنچه باید به مطالب بالا اضافه کرد این است که بدون نقص بودن power supply unit یا به اختصار PSU، عاملی است که به شما اجازه می‌دهد از حداکثر قابلیت های سیستم کامپیوتری خود استفاده کنید. در ضمن PSU از قطعات سخت افزاری در هنگام خرابی کامپیوتر محافظت می‌کند و جریان نامناسب و مخرب را به جریانی ایمن تبدیل کند.

انواع پاور کامپیوتر

انواع پاور کامپیوتر چیست
انواع پاور کامپیوتر

مشخصات پاور کامپیوتر، از مواردی است که می‌تواند به شما در انتخاب پاور مناسب کمک کند. در واقع انواع پاور کامپیوتر، اندازه و ویژگی های پشتیبانی شده و یا سایر ویژگی های دیگر را به شما می‌گویند. قبل از خرید لیست زیر را بخوانید تا مطمئن شوید که منبع تغذیه در کیس شما جای می‌گیرد و اینکه متناسب با حجم کار و فعالیتی که انجام می‌دهید باشد. در ادامه انواع پاور آورده شده است.

  • منبع تغذیه ATX

قبلا برای تامین جریان برق مادربرد از یک کانکتور 20 پینی در این منابع تغذیه استفاده می‌شد. اما در مدل های جدید از یک نمونه 24 پینی استفاده می‌شود که هنوز هم با مادربرد های قدیمی 20 پینی سازگار است. از ویژگی های این پاورها، soft-off است و به این معنی است که به نرم افزارهای خاص اجازه می‎دهد منبع تغذیه را خاموش کنند.

کانکتور 20 پینی و 24 پینی پاور کامپیوتر
کانکتور 20 پینی و 24 پینی

 

  • منبع تغذیه ATX12V

نمونه دیگری که معرفی خواهیم کرد از نظر فیزیکی و اندازه، با ATX یکسان است. اما تفاوتی که ATX12V دارد این است که این مدل به منظور به حداکثر رساندن کارایی و با یک اتصال 24 پین طراحی شده اند.

  • منبع تغذیه SFF(Small Form Factor)

اندازه این منبع تغذیه از نمونه های استاندارد ATX کوچکتر است و برای ساخت مدل های اقتصادی تر و به اصطلاح جمع و جور تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما عملکرد آنها خوب و عالی است.

  • EPS12V

این مدل ها برای ایجاد محیط پایدارتر و تامین جریان برق سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.    در این مدل برای تامین برق CPU در کنار 4 پین که استاندارد واحدهای ATX12V را دارند یک اتصال 8 پینی نیز گنجانده شده است. در ضمن هنگام خرید منبع تغذیه به یاد داشته باشید که بیشتر قطعات PC های خانگی با منبع تغذیه EPS12V سازگار نیستند.

تست پاور کامپیوتر

با انجام تست پاور کامپیوتر، می‌توانید یک آزمایش برای بررسی عملکرد منبع تغذیه و اطمینان از بدون نقص بودن عملکرد آن انجام دهید. برای انجام این تست و عیب یابی پاور کامپیوتر به یک PSU jumper و یا گیره کاغذ نیاز دارید.

  • برای انجام این کار ابتدا، PSU را خاموش کنید و به جز کابل AC و کابل 24 پین تمام اتصالات را از آن جدا کنید.
  • در مرحله بعد پایه 4 و 5 را بر روی کابل 24 پین خود مشخص کنید. برای یافتن پایه های 4 و 5 از سمت چپ و ردیف بالا شروع به شمارش کنید.
  • در مرحله بعد گیره کاغذ را مانند شکل زیر وارد پایه 4 و 5 نمایید. در ضمن اگر از PSU jumper استفاده می‌کنید انتهای آن را در پایه ها قرار دهید.

مشخص کردن پایه های 4 و 5 پاور کامپیوتر از طریق شکل

مشخص کردن پایه های 4 و 5 از طریق شکل

  • در این مرحله PSU را روشن کنید و اگر فن روشن شود به این معنی است که منبع تغذیه شما به درستی کار می‌کند.

البته باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از منبع تغذیه های Corsair، دارای ویژگی zero-RPM است و به این معنی است که بعد از روشن شدن PSU، فن فقط برای چند لحظه می‌چرخد. ولی باز نشان دهنده عملکرد طبیعی سیستم است.

در ضمن برای تست پاور کامپیوتر بدون کیس نیز می‌توانید به این صفحه (https://smallbusiness.chron.com/possible-test-pc-psu-motherboard-72232.html) مراجعه نمایید. تمام کاری که باید انجام دهید، مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

به عنوان یک پیشنهاد باید اضافه کرد که تست سخت افزار کامپیوتر باعث می‌شود که امنیت کارایی سیستم شما بالاتر رود و همچنین از خرابی تجهیزات دیگر نیز جلوگیری می‌شود.

انواع سیم پاور کامپیوتر

انواع سیم پاور کامپیوتر
انواع سیم پاور کامپیوتر

سیم پاور کامپیوتر برای ارائه عملکرد کامل منبع تغذیه بسیار مهم هستند. در این میان سیم پاورها دارای ویژگی های هستند که باعث می‌شود اتصالات کامپیوتر به شکلی آسان تر پیاده سازی شوند. معمولا سیم پاور به سه دسته modular و semi-modular و pre-installed تقسیم بندی می‌شوند.

  • روش مدولار به کاربر اجازه می‌دهد که از حداقل میزان کابل برای اتصالات استفاده کند و در فضا صرفه جویی کند. در ضمن گزینه ای برای شخصی سازی و با کابل های سفارشی را نیز اضافه می‌کند.
  • Pre-installed و یا از پیش نصب شده همانطور که از نام آن پیداست تمام اتصالات مورد نیاز را بر روی خود دارند. گرچه ساخت این واحدها آسان است اما باعث به هم ریختگی و آویزان شدن کابل های بدون استفاده می‌شود.
  • منبع تغذیه نیمه مدولار (semi-modular) نیز ترکیبی از دو روش بالا را ارائه می‌دهد که در کنار اینکه برخی از کابل های آن نصب شده است به کاربر امکان شخصی سازی را نیز می‌دهد.

در ضمن باید اشاره کرد که نرم افزار تست پاور کامپیوتر نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم خود استفاده کنید. برای آشنایی با بهترین نرم افزارها کافی است که اینجا را انتخاب کنید.

فن پاور کامپیوتر

فن پاور کامپیوتر چیست؟
فن پاور کامپیوتر چیست؟

منبع تغذیه همراه با یک فن تعبیه شده ارائه می‌شود و نیازی به نصب آن توسط کاربر نیست. اگر فن پاور کامپیوتر متوقف شد، ممکن است با تمیز کردن آن با  فشار هوا، مشکل برطرف شود. در غیر اینصورت باید کل واحد منبع تغذیه را تعویض کنید.

اگر کامپیوتر شما روشن نمی‌شود، ابتدا کلید پاور کامپیوتر را چک کنید، بسیاری از افراد با این کار مشکلشان برطرف می‌شود.

منابع:

  1. https://help.corsair.com
  2. h
  • امیر پیش یار
  • ۰
  • ۰

کامپیوتر از اجزایی است که برای افرادی با توانایی های مختلف کاربردهای مختلفی دارد و اکنون همه می‌دانیم که کامپیوتر چه اندازه برای ما مهم است. اما جدا از کاربرد آن، عیب یابی و تست سخت افزار کامپیوتر در مواقع ضروری کاری است که همه ما به آن نیاز پیدا خواهیم کرد. دلیل آن هم این است که تقریبا مجموعه ای از مشکلات سخت افزاری مشترک برای من و شما اتفاق خواهد افتاد. در ادامه آموزش تست سخت افزار کامپیوتر و مشکلات رایج سخت افزاری ارائه و دلیل هر کدام نیز گفته می‌شود.

آموزش تست سخت افزار کامپیوتر

همه تا حالا قطعات داخلی کامپیوتر را از نزدیک دیده ایم و می‌دانیم که این قطعات تا چه اندازه زیاد هستند. در میان این قطعات، بعضی از آنها بیشتر مستعد خرابی هستند. معمولا وسایلی که به اصطلاح قطعات محرک هستند و یا گرما تولید می‌کنند بیشتر در معرض آسیب و خرابی اند اما می‌توانید با انجام تست سخت افزار کامپیوتر سیستم خود را اسکن کنید و خرابی های احتمالی را تشخیص دهید. قطعاتی که در معرض آسیب هستند شامل  hard disk drives، فن ها، CPU و GPU هستند.

برای عیب یابی سخت افزار کامپیوتر و حتی قبل از خرابی قطعات دو روش وجود دارد، Performance Monitor و Windows Memory Diagnostic که عنوان اول برای تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم و مورد دوم برای تجزیه و تحلیل حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Performance Monitor

کاربران ویندوز کافی است که در منوی start خود عنوان بالا را تایپ کنند و سپس با انتخاب تب Reports، به آماری مفید درباره عملکرد شبکه، دیسک ها، CPU و سایر موارد دسترسی داشته باشند. این آمار باعث می‌شود که تشخیص دهید با توجه به عملکرد، کدام یک از قطعات شما بیشتر مستعد خرابی هستند.

روش Performance Monitor در تست سخت افزار کامپیوتر
روش Performance Monitor

Windows Memory Diagnostic

CPU برای ذخیره سازی اطلاعات از RAM استفاده می‌کند، حافظه ای که با قطع شدن جریان برق تمام اطلاعات آن پاک می‌شوند. علائم هشدار دهنده زیادی مانند عملکرد پایین سیستم، خرابی های پشت سر هم، اطلاعات نادرست در برنامه های سیستمی و موارد دیگر وجود دارد که می‌توانند نقش هشدار دهنده داشته باشند. Windows Memory Diagnostic، تست سخت افزار کامپیوتر را با نوشتن مقادیری بر روی RAM و سپس خواندن آنها انجام می‌دهد.

برای انجام این آزمون کافی است که به صورت همزمان دکمه ویندوز و R را فشار دهید و در پنجره باز شده، عبارت mdsched.exe را تایپ کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید. که با اجازه دادن برای راه اندازی کامپیوتر، آزمایش RAM آغاز می‌شود.

روش Windows Memory Diagnostic در تست سخت افزار کامپیوتر
روش Windows Memory Diagnostic

چند دقیقه طول می‌کشد تا سیستم شما مجدد راه اندازی شود. پس از ورود به صفحه دسکتاپ، نتایج برای شما قابل مشاهده هستند. اما اگر نتایج به صورت مستقیم نمایش داده نشد کافی است که بر نماد ویندوز راست کلیک کنید و Event Viewer را انتخاب و سپس به مسیر Windows Logs>> System بروید و فایلی با نام MemoryDiagnostic را پیدا کنید.

روش پیدا کردن فایل Memory Diagnostic در تست سخت افزار کامپیوتر
روش پیدا کردن فایل MemoryDiagnostic

البته باید اشاره کرد که این روش ها معمولا عمومی هستند ولی اگر به دنبال، ابزار خاص تر و قدرتمند تر هستید، نرم افزارهای زیادی مانند 86MemTest و CrystalDiskInfo وجود دارند.

مشکلات رایج کامپیوتر و شیوه برطرف کردن آنها

قبل از اینکه سیستم کامپیوتری خود را به دست تعمیرکار بسپارید بهتر است آنچه در ادامه مقاله آمده است را به دقت بخوانید، ممکن است مشکل سیستم شما در موارد زیر گفته شده باشد. مشکلات ساده ای که به نظر بسیار بزرگ می‌رسند را می‌توانید با چند مرحله برطرف کنید.

  • کامپیوتر روشن نمی‌شود

اولین مورد تست سخت افزار کامپیوتر که ارائه می‌شود درباره پاور کامپیوتر و یا جریان برق آن است که برای برطرف کردن آن مراحل زیر را انجام دهید.

روشن نشدن کامپیوتر به واسطه مشکل سخت افزار کامپیوتر
روشن نشدن کامپیوتر و مشکلات احتمالی

ابتدا چک کنید که سیستم شما به برق متصل شده باشد، باور کنید که نصف افرادی که با چنین مشکلی روبه رو می‌شوند، با چک کردن این مرحله مشکل آنها حل شده است.

اگر ماوس، صفحه کلید و یا موارد دیگر کار نمی‌کنند، نمونه دیگری را امتحان کنید. بعضی مواقع هزینه جایگزینی ارزان تر از تعمیر است.

برای عیب یابی و تست ماوس کامپیوتر کافی است که کابل آن را جدا و پس از چند ثانیه مجدد وصل کنید و یا اینکه آن را به پورت دیگری متصل کنید.

پس از انجام مراحل بالا در صورتی که سیستم شما خاموش باشد، باید از نزدیک کیس کامپیوتر را بررسی کنید که ممکن است مشکل از PSU یا همان واحد منبع تغذیه باشد. برای این کار کافی است که چک کنید چراغ سبز رنگ LED که به این منظور بر روی کامپیوتر تعبیه شده است، روشن باشد. اگر خاموش باشد باید PSU را جایگزین کنید.

  • کامپیوتر روشن می‌شود ولی چیزی نمایش نمی‌دهد

در این حالت صدای بوقی که در هنگام روشن کردن کامپیوتر می‌شنوید، می‌تواند به برطرف کردن مشکل کمک کند. لیست زیر که شامل انواع بوق ها است را به خاطر بسپارید تا درباره سیستم خود بیشتر بدانید.

مفهوم هر یک از بوق های کامپیوتر در تست سخت افزار کامپیوتر
مفهوم هر یک از بوق های کامپیوتر
  1. البته قبل از آن باید به این نکته اشاره کرد که معمولا سیستم ها در شرایط عادی زمانی که روشن می‌شوند، بوق کوتاهی تولید می‌‌کنند که اگر سیستم شما بدون بوق روشن شود و به درستی کار کند، beeper شما مشکل دارد و یا در صورتی که سیستم شما بوقی تولید نکند، ممکن است منبع تغذیه متصل نباشد و یا اینکه PSU خراب شده باشد.
  2. بوق های ثابت و کوتاه نیز نشان دهنده ولتاژ اشتباه و یا PSU خراب است که جایگزینی آن ضروری است.
  3. بوق ممتد کامپیوتر نیز نشان دهنده خرابی منبع تغذیه است.
  4. یک بوق بلند و دو بوق کوتاه، به خرابی video card اشاره می‌کند و بوق بلند و مداوم نیز نشان دهنده عملکرد ضعیف RAM شما است و به این معنی است که باید آن را تعویض کنید.
  • هنگ کردن کامپیوتر

راه حل دیگر برای عیب یابی و تست سخت افزار کامپیوتر برای زمانی است که سیستم شما به هیچ یک از کارهایی که از طریق ماوس و یا صفحه کلید انجام می‌دهید پاسخ نمی‌دهد. برای حل مشکل هنگ کردن کامپیوتر گاهی وقت ها لازم است که فقط چند دقیقه صبر کنید و سیستم خود به خود به حالت عادی باز می‌گردد. در غیر این صورت سیستم خود را از طریق دکمه پاور ره اندازی کنید. اگر پس از دو روش بالا سیستم هنوز کار نمی‌کند، پیشنهاد می‌شود هر چه زودتر برای شناسایی قطعات خراب به تعمیرکار مراجعه شود. در صورت تکرار زیاد این مشکلات، یک نرم افزار آنتی ویروس بر روی سیستم خود نصب کنید.

مشکل هنگ کردن کامپیوتر به علت مشکل سخت افزار کامپیوتر
مشکل هنگ کردن کامپیوتر
  • خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر

خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر، ممکن است به دلیل موارد زیادی اتفاق بیفتد، مواردی شامل، قطع شدن جریان برق و مشکل در PSU، داغ شدن سیستم، مشکلات سخت افزاری، ویروس های کامپیوتری، مشکلات سیستم عامل، مواردی هستند که ابتدا باید آنها را بررسی نمایید.

 

منابع:

  1. https://www.computerhope.com
  2. https://www.pluralsight.com
  3. https://www.arcsystems.co.uk
  4. https://www.makeuseof.com
  • امیر پیش یار